از داخل سی دی برنامه فایل CyberSetup را اجرا نموده و مراحل را ادامه دهید تا قسمت انتخاب نوع نصب برنامه، اگر می خواهید نرم افزار را به عنوان سرور یا تک کاربره استفاده نمایید گزینه Single رابه کار ببرید، اگر سیستم به عنوان کاربر یک شبکه است برنامه را به صورت Client نصب نمایید و مراحل را تا قسمت تعیین مسیر ادامه داده و مسیر را در محل دلخواه تعیین نمایید. در صورتی که برنامه را به صورت تک کاربر یا سرور  نصب مینمایید در محل نصب ویندوز نصب نکنید، در قسمت انتخاب نوع SQL Server نوع مورد نظر را انتخاب نموده و مراحل را ادامه دهید تا مراحل نصب ادامه یابد. در صورتی که پیغام اخطار داده شد گزینه Ignore را انتخاب نموده، در قسمت بعد Next  را انتخاب نمایید. پس از نصب این مرحله پیغام مبنی بر Restart شدن سیستم است که گزینه No را انتخاب نمایید و مراحل را با زدن Next  (بعدی) ادامه دهید. در صورت Single انتخاب نمودن برنامه نصب SQL آغاز می شود، پس از پایان این برنامه دوباره بر روی Next کلیک کرده و تیک اضافه شدن میانبر برنامه را زده و دکمه Finish  را بزنید. در انتهای برنامه دکمه ریستارت را Yes بزنید. پس از بالا آمدن سیستم می توانید شرکت ایجاد نمایید و از برنامه استفاده کنید. در صورتی که موقع ایجاد شرکت، خطای امکان ارتباط داد قسمت نام کاربر را sa گذاشته و رمز را ۱۲۳@۱۲۳ بزنید و تایید را بزنید دوباره ایجاد را بزنید شرکت باید ایجاد شود.

وارد Control Panel شده و قسمت Regional And Language را باز نمایید :

  در تب اول قسمت Format را Farsi انتخاب نمائید

در صورت نبود Farsi در تب دوم، تیک قسمت اول را زده، دکمه Apply را بزنید، CD ویندوز جهت ادامه نصب لازم است. پس از تکمیل این مرحله، زبان تب اول را Farsi کنید:

در تب آخر Advance را هم به فارسی تبدیل نمایید، پس از آن دکمه Ok را بزنید و در پیغام Restart دکمه Yes را بزنید، کار اتمام یافته است:

Windows 7

وارد Control Panel شده و قسمت Region And Language را باز نمایید:

مطابق شکل روبرو، در تب اول قسمت Format را Persian انتخاب کنید:

در تب آخر Administrative دکمه Change System Local را زده و در پیغام دکمه Apply را بزنید:

در پنجره باز شده، Current System Local را Persian نموده و دکمه Ok را بزنید:

در پیغام Restart دکمه Yes را بزنید، کار اتمام یافته است.

منوی Start را باز نموده و روی عکس بالای منوی استارت کلیک نمایید:

در پنجره بازشده، روی گزینه Change User Account Control Setting کلیک نمایید:

در پنجره باز شده Level را به پایین بکشید

حال دکمه OK را بزنید و سیستم را ریستارت نمایید، پس از بالا آمدن ویندوز برنامه را اجرا کنید.

در صورتی که هنگام نصب، خطای SQL داد احتمالا روی سیستم شما برنامه SQL نصب است یا اینکه به صورت کامل پاک نشده است. ابتدا در صورتی که نیازی ندارید آن را پاک نمایید و پوشه Microsoft SQL Server را که در درایو ویندوز موجود است پاک کنید، سپس مجددا اقدام به نصب برنامه نموده و توجه کنید که نیازی به پاک نمودن برنامه نیست.

مشکل : در هنگام باز شدن برنامه، پیغام قفل سخت افزاری متصل نیست داده می شود .

پاسخ _ برنامه تک کاربر : ابتدا از control panel ویندوز windows firewall  را  off کنید. اگر مشکل حل نشد در صورتی که از قفل پارالل استفاده می کنید روی my computer  راست کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه properties را انتخاب کرده، از پنجره باز شده برگ hardware  را انتخاب نموده و دگمه device manager را کلیک کنید. از پنجره باز شده در قسمت

Port (lpt & com) روی آیتم  printer port   کلیک راست کنید.

در پنجره باز شده در قسمت general  چک کنید که device usage  روی گزینه Use this device enable  باشد.

در قسمت port setting  نیز در قسمت filter resource method  باید گزینه سوم یعنی use any interrupt assigned to the port  انتخاب شده باشد .

در صورتی که مشکل حل نشد کامپیوتر را  restart کرده، وارد Setup Build  شوید و آیتم  Parallel port mode  را روی گزینه ECP + EPP  و یا  BIDIRECTION AL  قرار دهید.

برای قفل USB مشابه روش فوق در قسمت Device manager  مطمئن شوید که پورت USB  سیستم فعال می باشد. ضمنا در  setup bios سیستم پورت  USB غیر فعال نشده باشد.

قفل شبکه : در صورتی که برنامه در کامپیوتر Server اجرا می شود ولی در کامپیوتر های CLIENT پیغام قفل سخت افزاری متصل نیست می دهد، ابتدا چک کنید که در فایل  SNTLCONFIG.XML  در پوشه نصب بین دو تگ  ACCESS MODE  نام کامپیوتر سرور و یا IP کامپیوتر سرور نوشته شده باشد. ( برای توضیحات بیشتر به راهنمای نصب و راه اندازی سریع سیستم بخش ۲ مراجعه کنید). در صورتی که این تنظیمات صحیح بود و باز هم پیغام قفل سخت افزاری متصل نیست داده شد چک کنید که  WINDOWS FIREWALL هم در کامپیوتر های  CLIENT  و هم SERVER ,OFF  باشد.

اگر باز هم مشکل حل نشد در کامپیوتر server  در قسمت

Control panel >administrative tools > services

روی سرویس sentinel protection services  راست کلیک کرده و گزینه RESTART  را انتخاب نمایید. اگر مشکل حل نشد ارتباط شبکه ای بین  client  ها  و  server  چک شود که اگر این ارتباط قطع شده باشد توسط مسئول شبکه شما بر طرف شود.

در صورتی که در کامپیوتر SERVER  نیز این پیغام داده می شود باید از داخل سی دی  برنامه شاخه ADDIN >LCK DRV 7.4  فایل SETUP  را اجرا نموده و درایو قفل را مجددا نصب کنید.

ابتدا سی دی جدید برنامه را داخل سیستم می گذارید، وارد پوشه Add in شده و پوشه LCKDRV را  روی صفحه دسکتاپ کپی نمایید. وارد پوشه شوید اگر ویندوز شما ۳۲بیت است داخل پوشه  SSD بروید و اگر نسخه ۶۴ بیت، وارد پوشه SSDx64 شوید قفل را از سیستم جدا نموده  فایل SSDCleanup را اجرا نمایید. جلوی خط فرمان باز شده، دکمه Y را بزنید و اینتر زده و پیغام داده شده را هم  OK نمایید. پس از اتمام کار این پنجره پیغام  Press a key to continue نمایش داده می شود، با دکمه اینتر این پنجره بسته خواهد شد. سیستم را  ریستارت نمایید پس از بالا آمدن از داخل همان پوشه فایل Setup  را  اجرا نموده و مراحل را ادامه دهید، پیغام (Yes, No) را دکمه Yes را بزنید. پس از اتمام کار مجدد سیستم را  ریستارت نمایید. توجه داشته باشید که  تا انتهای مراحل نصب قفل از سیستم جدا باشد. پس از بالا آمدن سیستم  قفل را به سیستم متصل  کنید. حال با برنامه کار کنید، در صورت  پیغام دادن مجدد با  تیم فنی شرکت تماس حاصل نمایید.

  • احتمال دارد زمان نصب در برنامه در اواسط نصب دکمه Yes را جهت Restartشدن زده اید وSQL Server نصب نشده است.
  • احتمال دارد روی سیستم SQL Server مربوط به برنامه دیگر نصب باشد که هنگام ایجاد شرکت نام کاربری و رمز SQL Server را از شما می خواهد. در صورتی که SQL Server رمز دارد رمز آن را بزنید، در غیر این صورت نام کاربر را خالی گذاشته و رمز آن را sa وارد نمایید (با حروف کوچک و صفحه کلید روی En باشد).
  • احتمال دارد زمان نصب خطای مبنی بر وجود SQL Server بدهد که شاید از وجود پوشه Microsoft SQL Server باشد، آن پوشه را پاک نمایید.

ابتدا اگر  با Microsoft SQL Server برنامه دیگر ارتباط برقرار نکرد با استفاده از Microsoft SQL Server2005 یا Microsoft SQL Server2008داخل سی دی نصب برنامه را نصب نمایید، اگر هم نیازی به Microsoft SQL Server ندارید و می خواهید از Microsoft SQL Server2000 استفاده کنید Microsoft SQL Server دیگر را پاک نمایید.

مشکل : هنگام انتخاب شرکت پس از چند ثانیه پیغام امکان ارتباط وجود ندارد داده می شود.

در کامپیوتر هایی که از قفل single استفاده می کنند و یا کامپیوتر server در نسخه شبکه: پس از مشاهده این پیغام کادری باز می شود مبنی بر اینکه آیا می خواهید نام و رمز sql server را تغییر دهید. دکمه بله را کلیک کنید و در قسمت نام کاربر sa وارد نموده و رمز ورود را خالی بگذارید. در صورتی که مشکل بر طرف نشد، در کادر فوق نام کاربر و رمز ورود را خالی گذاشته و دکمه تایید را کلیک کنید .

در صورتی که مشکل حل نشد ابتدا روی آیکن SQL server  در  systry  ویندوز دوبار کلیک کنید.

آیکن  SQL server  به شکل زیر می باشد:

در پنجره باز شده متن جلوی آیتم  server  را انتخاب نموده و کپی کنید.

در پنجره انتخاب شرکت ها روی شرکت مورد نظر یک بار کلیک کنید تا به حالت انتخاب شده در آید. سپس از نوار ابزار بالای فرم، دکمه اصلاح را کلیک کنید .

در پنجره باز شده در جعبه متن دوم،  متنی را که کپی کرده بودید  Paste  کنید و دکمه تایید پایین فرم را کلیک کنید.

در کامپیوتر های client  در نسخه شبکه  برنامه :

در بالای فرم انتخاب شرکت ها آیتم مسیر مشخص کننده مسیر فایل نام شرکت هاست. مطمئن شوید که این مسیر به درستی انتخاب شده باشد. این مسیر باید مسیری بر روی دستگاه server  باشد.

پاسخ _ اگر روی سیستم شما پرینتر نصب نشده باشد یک درایو پرینتر نصب کنید در غیر این صورت پرینتر را remove کرده مجددا نصب کنید.

پاسخ _ تنظیمات فارسی ویندوز انجام نشده است.

پاسخ _ باید فایل  kbdfa.dll  را نصب کنید تا زبان فارسی ویندوز به درستی تنظیم شود.

پاسخ _ اطمینان حاصل کنید که غیر از گزینه مورد جستجو تمام جعبه متن های مربوط به جستجو خالی باشد. توجه داشته باشید که space (فضای خالی ) نیز به عنوان یک کاراکتر در نظر گرفته می شود. پس مطمئن شوید که داخل جعبه های متن space  نخورده باشد.

پاسخ _ با فشردن ترکیب کلید alt + shift زبان کیبوردتان را تغییر دهید سپس رمز ر وارد کنید. امکان دارد زبان ورود اطلاعات تغییر کرده باشد. در صورتی که مشکل بر طرف نشد caps lock را بزنید ممکن است کلید caps lock روشن باشد.

پاسخ _ نامه کاربر پیش فرض سیستم admin و رمز ورود پیش فرض ۷۷۷۷۷۷ می‌باشد.

پاسخ _ خود آن عمل صدمه‌ای به اطلاعات وارد نمی کند ولی‌  در موارد خاص نظیر قطع شدن برق در هنگام اصلاح و یا reset  شدن کامپیوتر ممکن است مشکلاتی پیش آید، بنابرین بهتر است قبل از  انجام این کار از اطلاعات پشتیبانی‌ تهیه کنید.

پاسخ _ اگر در سیستم شما برنامه winrar نصب شده است، از داخل پوشه  برنامه winrar را داخل پوشه برنامه کپی کنید.

اگر هنوز مشکل رفع نشده است، در برنامه‌های تک کاربره، از منوی شرایط محیطی‌ > پارامترهای عمومی > جعبه متن مربوط به شاخه موقت سرور را پاک کنید. در صورتی که از نسخه شبکه استفاده می‌کنید باید مسیر پوشه در کامپیوتر سرور که تمام کاربران به آن دسترسی کامل دارند Full share در این  قسمت وارد شود.

پاسخ _ از تعریف صحیح پیش فرض سیستم حساب های مرتبط اطمینان حاصل کنید. ضمناً در قسمت اصلاح مقدماتی که از منو پرونده > اصلاح اطلاعات قابل دسترسی است، خطا های سیستم را چک کنید. به عنوان مثال کنترل کنید که برای تمامی فاکتورها سند حسابدری صادر شده باشد

پاسخ _ اولاً توجه داشته باشید که حساب سود و زیان حاصل از فروش، سود و زیان نا خالص را نشان می دهد. دوماً کنترل کنید که موجودی کالا و کاردکس کالا منفی نشده باشد. ممکن است در کاردکس کالا در یک تاریخ خاص موجودی منفی شده باشد. برای رفع مشکل باید تاریخ فاکتور خرید و یا رسید انبار را قبل از فروش و یا حواله انبار بزنید.

پاسخ _ هنگام تعریف حساب، نوع حساب باید درست تعریف شده باشد تا این گزارش ها نتایج صحیحی برگردانند.

پاسخ _ روی تیتر ستون مربوط راست کلیک کنید و گزینه فعال یا غیر فعال کردن ستون جدول را انتخاب کنید.

پاسخ _ شما هنگام ایجاد شرکت گزینه استاندارد را انتخاب کرده اید. برای توضیحات بیشتر به بخش ایجاد شرکت مراجعه نمایید .

نرم افزارهای حسابگر و حقوق و دستمزد که پیاده سازی آن از سال ۱۳۷۰ آغاز شده است در محیط Dos بوده و با زبان توربو پاسکال نوشته شده است. بانک اطلاعاتی این نرم افزارها Btrieve است. این نرم افزارها می توانند از طریق ویندوز نیز اجرا شوند. از سال ۱۳۷۶ پیاده سازی نرم افزار حسابگر در محیط ویندوز و با نام سایبر اکانت آغاز شده و هم اکنون نیز این نرم افزار با امکانات جدید بروز رسانی می شود. همچنین از سال ۱۳۸۷ نرم افزار حقوق، پرسنلی و دستمزد در محیط ویندوز به نام Payroll پیاده سازی شده که این نرم افزار نیز بروزرسانی می گردد. نرم افزار های تحت ویندوز با زبان دلفی پیاده سازی شده و بانک اطلاعاتی آن SQL می باشد.

چنانچه کاربران در طول استفاده از برنامه، خواسته های جدیدی را مطرح نمایند و چنانچه پیشنهادات ارائه شده در محدوده نرم افزار مورد نظر باشد، در بخش مربوط به توسعه نرم افزار بررسی شده و در صورت امکان جهت اعمال در برنامه با کاربر مذاکره خواهد شد.

چنانچه کاربران در طول استفاده از برنامه بخواهند فایل های جدید برنامه موجود خود را دریافت نمایند می توانند با ثبت نام در سایت و یا مراجعه به نمایندگی ها و دفتر شرکت و با پرداخت هزینه اندک، فایل های جدید برنامه خود را دریافت نمایند.

همچنین امکان ارتقای نسخه های خریداری شده قبلی به نسخه های جدیدتر وجود دارد(Upgrade). جهت تهیه نسخه های بالاتر باید هزینه های مربوطه (پس از کسر وجوه قبلی) پرداخت شود و با استرداد نسخه قبلی، برنامه جدید تحویل می گردد. به طور مثال، امکان ارتقای نسخه قبلی تحت داس به نسخه های تحت ویندوز و یا ارتقای نسخه های قدیمی تحت ویندوز به نسخه های جدیدتر وجود دارد.

نرم افزارهای شایگان سیستم به گونه ای طراحی شده اند که به طور کامل پارامتریک بوده و با تنظیمات کاربران در صنف های مختلف قابل استفاده است. نام برخی از صنف ها که بیشترین استفاده را از نرم افزارهای این شرکت داشته اند بدین ترتیب است:

  • مراکز تولیدی و صنایع گوناگون
  • پیمانکاران
  • نقاط فروش پرکار و فروش گاه های بزرگ
  • مراکز صادرات و واردات
  • نمایندگی ها و شعبه های آنان
  • مونتاژ کاران و صنایع بسته بندی
  • نمایندگان فروش تولیدات داخلی و خارجی
  • شرکت های پخش عمده و مویرگی
  • شرکت های خدمات مالی و مدیریتی
  • تعاونی های مصرف و مسکن
  • خدمات ارزی
  • مراکز آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی
  • مراکز خدماتی و سرویس دهندگان مشتریان
  • مهندسی مشاور و سازه
  • عرضه کنندگان خدمات اینترنتی

محصولات ارائه شده شرکت شایگان سیستم به صورت بسته های نرم افزاری آماده (Application) بوده و شامل CD برنامه ، مطالب آموزشی و قفل سخت افزاری است که به هنگام ارائه همراه با برگه های فروش و تحویل به خریداران تقدیم می گردد.

شرکت شایگان سیستم در طول سالهایی که نرم افزارهای خود را ارائه نموده است همواره بر صحت منطق کار برنامه ها تضمین گذاشته و چنانچه هریک از مراحل مربوطه به logic برنامه دچار اشکال شده باشد خود را متعهد به رفع آن اشکال به صورت رایگان و ارائه برنامه جدید به کاربر می داند. چنانچه درخواست ها و یا پیشنهاداتی در جهت تکمیل برنامه از طرف کاربران مطرح شود در بخش مربوطه بررسی می گردد.

خریداران هنگام تهیه نرم افزار می توانند در شرکت شایگان سیستم از جلسه آموزشی رایگان بر خوردار شوند و پس از آموزش عمومی نرم افزار، امکان استفاده از ساعت خدمات مازاد پشتیبانی نیز وجود دارد که شامل هزینه خواهد بود. این نوع از خدمات پشتیبانی می تواند به صورت موردی و بر اساس جلسات مورد نیاز کاربران محاسبه گردد و یا بر اساس قرارداد پشتیبانی مدت دار که با شرکت شایگان سیستم و یا یکی از همکاران منعقد گردیده، محاسبه شود. شرکت شایگان سیستم به کاربران خود پیشنهاد می کند از همکاران بومی و مستقر در نواحی نزدیک به خود استفاده نمایند تا هزینه های مربوطه کاهش یابد.

چنانچه هر یک از اجزای بسته های نرم افزاری مفقود و یا تخریب شوند هزینه کامل آن به عهده خریداران است.

روش های پشتیبانی می تواند به صورت جلسات حضوری در شرکت و یا تلفن، فکس ارسال فایل ها یا e-mail باشد.

نرم افزارهای تحت ویندوز روی تمامی ویندوزهای ۷ ، ۸ ، ۸٫۱ ، ۱۰ ، XP ، Vista ، ۲۰۰۰ و کلیه ویندوزهای سرور کار می کند.

نرم افزار تحت Dos روی تمامی ویندوزها کار می کند به شرطی که کارت گرافیکی سیستم همراه با ویندوز نصب شده روی آن با محیط Dos و گرافیک های در محیط Dos مغایرت نداشته باشد.

تجهیزات و تکنولوژی های جدید جداگانه بررسی می شود.

پاسخ _ اگر روی سیستم شما پرینتر نصب نشده باشد یک درایو پرینتر نصب کنید در غیر این صورت پرینتر را remove کرده مجددا نصب کنید.

پاسخ _ تنظیمات فارسی ویندوز انجام نشده است.

پاسخ _ باید فایل  kbdfa.dll  را نصب کنید تا زبان فارسی ویندوز به درستی تنظیم شود.

پاسخ _ اطمینان حاصل کنید که غیر از گزینه مورد جستجو تمام جعبه متن های مربوط به جستجو خالی باشد. توجه داشته باشید که space (فضای خالی ) نیز به عنوان یک کاراکتر در نظر گرفته می شود. پس مطمئن شوید که داخل جعبه های متن space  نخورده باشد.

پاسخ _ با فشردن ترکیب کلید alt + shift زبان کیبوردتان را تغییر دهید سپس رمز ر وارد کنید. امکان دارد زبان ورود اطلاعات تغییر کرده باشد. در صورتی که مشکل بر طرف نشد caps lock را بزنید ممکن است کلید caps lock روشن باشد.

پاسخ _ نامه کاربر پیش فرض سیستم admin و رمز ورود پیش فرض ۷۷۷۷۷۷ می‌باشد.

پاسخ _ خود آن عمل صدمه‌ای به اطلاعات وارد نمی کند ولی‌  در موارد خاص نظیر قطع شدن برق در هنگام اصلاح و یا reset  شدن کامپیوتر ممکن است مشکلاتی پیش آید، بنابرین بهتر است قبل از  انجام این کار از اطلاعات پشتیبانی‌ تهیه کنید.

پاسخ _ اگر در سیستم شما برنامه winrar نصب شده است، از داخل پوشه  برنامه winrar را داخل پوشه برنامه کپی کنید.

اگر هنوز مشکل رفع نشده است، در برنامه‌های تک کاربره، از منوی شرایط محیطی‌ > پارامترهای عمومی > جعبه متن مربوط به شاخه موقت سرور را پاک کنید. در صورتی که از نسخه شبکه استفاده می‌کنید باید مسیر پوشه در کامپیوتر سرور که تمام کاربران به آن دسترسی کامل دارند Full share در این  قسمت وارد شود.

پاسخ _ از تعریف صحیح پیش فرض سیستم حساب های مرتبط اطمینان حاصل کنید. ضمناً در قسمت اصلاح مقدماتی که از منو پرونده > اصلاح اطلاعات قابل دسترسی است، خطا های سیستم را چک کنید. به عنوان مثال کنترل کنید که برای تمامی فاکتورها سند حسابدری صادر شده باشد

پاسخ _ اولاً توجه داشته باشید که حساب سود و زیان حاصل از فروش، سود و زیان نا خالص را نشان می دهد. دوماً کنترل کنید که موجودی کالا و کاردکس کالا منفی نشده باشد. ممکن است در کاردکس کالا در یک تاریخ خاص موجودی منفی شده باشد. برای رفع مشکل باید تاریخ فاکتور خرید و یا رسید انبار را قبل از فروش و یا حواله انبار بزنید.

پاسخ _ هنگام تعریف حساب، نوع حساب باید درست تعریف شده باشد تا این گزارش ها نتایج صحیحی برگردانند.

پاسخ _ روی تیتر ستون مربوط راست کلیک کنید و گزینه فعال یا غیر فعال کردن ستون جدول را انتخاب کنید.

پاسخ _ شما هنگام ایجاد شرکت گزینه استاندارد را انتخاب کرده اید. برای توضیحات بیشتر به بخش ایجاد شرکت مراجعه نمایید .

از داخل سی دی برنامه فایل CyberSetup را اجرا نموده و مراحل را ادامه دهید تا قسمت انتخاب نوع نصب برنامه، اگر می خواهید نرم افزار را به عنوان سرور یا تک کاربره استفاده نمایید گزینه Single رابه کار ببرید، اگر سیستم به عنوان کاربر یک شبکه است برنامه را به صورت Client نصب نمایید و مراحل را تا قسمت تعیین مسیر ادامه داده و مسیر را در محل دلخواه تعیین نمایید. در صورتی که برنامه را به صورت تک کاربر یا سرور  نصب مینمایید در محل نصب ویندوز نصب نکنید، در قسمت انتخاب نوع SQL Server نوع مورد نظر را انتخاب نموده و مراحل را ادامه دهید تا مراحل نصب ادامه یابد. در صورتی که پیغام اخطار داده شد گزینه Ignore را انتخاب نموده، در قسمت بعد Next  را انتخاب نمایید. پس از نصب این مرحله پیغام مبنی بر Restart شدن سیستم است که گزینه No را انتخاب نمایید و مراحل را با زدن Next  (بعدی) ادامه دهید. در صورت Single انتخاب نمودن برنامه نصب SQL آغاز می شود، پس از پایان این برنامه دوباره بر روی Next کلیک کرده و تیک اضافه شدن میانبر برنامه را زده و دکمه Finish  را بزنید. در انتهای برنامه دکمه ریستارت را Yes بزنید. پس از بالا آمدن سیستم می توانید شرکت ایجاد نمایید و از برنامه استفاده کنید. در صورتی که موقع ایجاد شرکت، خطای امکان ارتباط داد قسمت نام کاربر را sa گذاشته و رمز را ۱۲۳@۱۲۳ بزنید و تایید را بزنید دوباره ایجاد را بزنید شرکت باید ایجاد شود.

وارد Control Panel شده و قسمت Regional And Language را باز نمایید :

  در تب اول قسمت Format را Farsi انتخاب نمائید

در صورت نبود Farsi در تب دوم، تیک قسمت اول را زده، دکمه Apply را بزنید، CD ویندوز جهت ادامه نصب لازم است. پس از تکمیل این مرحله، زبان تب اول را Farsi کنید:

در تب آخر Advance را هم به فارسی تبدیل نمایید، پس از آن دکمه Ok را بزنید و در پیغام Restart دکمه Yes را بزنید، کار اتمام یافته است:

Windows 7

وارد Control Panel شده و قسمت Region And Language را باز نمایید:

مطابق شکل روبرو، در تب اول قسمت Format را Persian انتخاب کنید:

در تب آخر Administrative دکمه Change System Local را زده و در پیغام دکمه Apply را بزنید:

در پنجره باز شده، Current System Local را Persian نموده و دکمه Ok را بزنید:

در پیغام Restart دکمه Yes را بزنید، کار اتمام یافته است.

منوی Start را باز نموده و روی عکس بالای منوی استارت کلیک نمایید:

در پنجره بازشده، روی گزینه Change User Account Control Setting کلیک نمایید:

در پنجره باز شده Level را به پایین بکشید

حال دکمه OK را بزنید و سیستم را ریستارت نمایید، پس از بالا آمدن ویندوز برنامه را اجرا کنید.

در صورتی که هنگام نصب، خطای SQL داد احتمالا روی سیستم شما برنامه SQL نصب است یا اینکه به صورت کامل پاک نشده است. ابتدا در صورتی که نیازی ندارید آن را پاک نمایید و پوشه Microsoft SQL Server را که در درایو ویندوز موجود است پاک کنید، سپس مجددا اقدام به نصب برنامه نموده و توجه کنید که نیازی به پاک نمودن برنامه نیست.

مشکل : در هنگام باز شدن برنامه، پیغام قفل سخت افزاری متصل نیست داده می شود .

پاسخ _ برنامه تک کاربر : ابتدا از control panel ویندوز windows firewall  را  off کنید. اگر مشکل حل نشد در صورتی که از قفل پارالل استفاده می کنید روی my computer  راست کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه properties را انتخاب کرده، از پنجره باز شده برگ hardware  را انتخاب نموده و دگمه device manager را کلیک کنید. از پنجره باز شده در قسمت

Port (lpt & com) روی آیتم  printer port   کلیک راست کنید.

در پنجره باز شده در قسمت general  چک کنید که device usage  روی گزینه Use this device enable  باشد.

در قسمت port setting  نیز در قسمت filter resource method  باید گزینه سوم یعنی use any interrupt assigned to the port  انتخاب شده باشد .

در صورتی که مشکل حل نشد کامپیوتر را  restart کرده، وارد Setup Build  شوید و آیتم  Parallel port mode  را روی گزینه ECP + EPP  و یا  BIDIRECTION AL  قرار دهید.

برای قفل USB مشابه روش فوق در قسمت Device manager  مطمئن شوید که پورت USB  سیستم فعال می باشد. ضمنا در  setup bios سیستم پورت  USB غیر فعال نشده باشد.

قفل شبکه : در صورتی که برنامه در کامپیوتر Server اجرا می شود ولی در کامپیوتر های CLIENT پیغام قفل سخت افزاری متصل نیست می دهد، ابتدا چک کنید که در فایل  SNTLCONFIG.XML  در پوشه نصب بین دو تگ  ACCESS MODE  نام کامپیوتر سرور و یا IP کامپیوتر سرور نوشته شده باشد. ( برای توضیحات بیشتر به راهنمای نصب و راه اندازی سریع سیستم بخش ۲ مراجعه کنید). در صورتی که این تنظیمات صحیح بود و باز هم پیغام قفل سخت افزاری متصل نیست داده شد چک کنید که  WINDOWS FIREWALL هم در کامپیوتر های  CLIENT  و هم SERVER ,OFF  باشد.

اگر باز هم مشکل حل نشد در کامپیوتر server  در قسمت

Control panel >administrative tools > services

روی سرویس sentinel protection services  راست کلیک کرده و گزینه RESTART  را انتخاب نمایید. اگر مشکل حل نشد ارتباط شبکه ای بین  client  ها  و  server  چک شود که اگر این ارتباط قطع شده باشد توسط مسئول شبکه شما بر طرف شود.

در صورتی که در کامپیوتر SERVER  نیز این پیغام داده می شود باید از داخل سی دی  برنامه شاخه ADDIN >LCK DRV 7.4  فایل SETUP  را اجرا نموده و درایو قفل را مجددا نصب کنید.

  • احتمال دارد برنامه قفل روی سیستم نصب نیست. از داخل Control Panel چک نمایید که برنامه Sentinel Protection Installer 7.6 به بالا نصب باشد.
  • احتمال دارد سرویس های قفل روی ویندوز مشکل داشته باشد، این برنامه را از اینجا دانلود و اجرا کنید مشکل به صورت موقت حل می شود.
  • جهت رفع دائم از روش توضیح داده شده در خطای قفل سخت افزاری هنگام نصب استفاده نمایید.
  • قفل و سی دی برنامه مربوط به یکدیگر نیستند.
  • اگر قفل روی سیستم دیگر باشد باید دیوار امنیتی ویندوز خاموش باشد، اگر آنتی ویروس دیوار آتش دارد باید خاموش شود و در فایل Sntlconfig در قسمت <Access Mode> باید  IPیا نام کامپیوتر وارد شود.

ابتدا سی دی جدید برنامه را داخل سیستم می گذارید، وارد پوشه Add in شده و پوشه LCKDRV را  روی صفحه دسکتاپ کپی نمایید. وارد پوشه شوید اگر ویندوز شما ۳۲بیت است داخل پوشه  SSD بروید و اگر نسخه ۶۴ بیت، وارد پوشه SSDx64 شوید قفل را از سیستم جدا نموده  فایل SSDCleanup را اجرا نمایید. جلوی خط فرمان باز شده، دکمه Y را بزنید و اینتر زده و پیغام داده شده را هم  OK نمایید. پس از اتمام کار این پنجره پیغام  Press a key to continue نمایش داده می شود، با دکمه اینتر این پنجره بسته خواهد شد. سیستم را  ریستارت نمایید پس از بالا آمدن از داخل همان پوشه فایل Setup  را  اجرا نموده و مراحل را ادامه دهید، پیغام (Yes, No) را دکمه Yes را بزنید. پس از اتمام کار مجدد سیستم را  ریستارت نمایید. توجه داشته باشید که  تا انتهای مراحل نصب قفل از سیستم جدا باشد. پس از بالا آمدن سیستم  قفل را به سیستم متصل  کنید. حال با برنامه کار کنید، در صورت  پیغام دادن مجدد با  تیم فنی شرکت تماس حاصل نمایید.

  • احتمال دارد زمان نصب در برنامه در اواسط نصب دکمه Yes را جهت Restartشدن زده اید وSQL Server نصب نشده است.
  • احتمال دارد روی سیستم SQL Server مربوط به برنامه دیگر نصب باشد که هنگام ایجاد شرکت نام کاربری و رمز SQL Server را از شما می خواهد. در صورتی که SQL Server رمز دارد رمز آن را بزنید، در غیر این صورت نام کاربر را خالی گذاشته و رمز آن را sa وارد نمایید (با حروف کوچک و صفحه کلید روی En باشد).
  • احتمال دارد زمان نصب خطای مبنی بر وجود SQL Server بدهد که شاید از وجود پوشه Microsoft SQL Server باشد، آن پوشه را پاک نمایید.

ابتدا اگر  با Microsoft SQL Server برنامه دیگر ارتباط برقرار نکرد با استفاده از Microsoft SQL Server2005 یا Microsoft SQL Server2008داخل سی دی نصب برنامه را نصب نمایید، اگر هم نیازی به Microsoft SQL Server ندارید و می خواهید از Microsoft SQL Server2000 استفاده کنید Microsoft SQL Server دیگر را پاک نمایید.

مشکل : هنگام انتخاب شرکت پس از چند ثانیه پیغام امکان ارتباط وجود ندارد داده می شود.

در کامپیوتر هایی که از قفل single استفاده می کنند و یا کامپیوتر server در نسخه شبکه: پس از مشاهده این پیغام کادری باز می شود مبنی بر اینکه آیا می خواهید نام و رمز sql server را تغییر دهید. دکمه بله را کلیک کنید و در قسمت نام کاربر sa وارد نموده و رمز ورود را خالی بگذارید. در صورتی که مشکل بر طرف نشد، در کادر فوق نام کاربر و رمز ورود را خالی گذاشته و دکمه تایید را کلیک کنید .

در صورتی که مشکل حل نشد ابتدا روی آیکن SQL server  در  systry  ویندوز دوبار کلیک کنید.

آیکن  SQL server  به شکل زیر می باشد:

در پنجره باز شده متن جلوی آیتم  server  را انتخاب نموده و کپی کنید.

در پنجره انتخاب شرکت ها روی شرکت مورد نظر یک بار کلیک کنید تا به حالت انتخاب شده در آید. سپس از نوار ابزار بالای فرم، دکمه اصلاح را کلیک کنید .

در پنجره باز شده در جعبه متن دوم،  متنی را که کپی کرده بودید  Paste  کنید و دکمه تایید پایین فرم را کلیک کنید.

در کامپیوتر های client  در نسخه شبکه  برنامه :

در بالای فرم انتخاب شرکت ها آیتم مسیر مشخص کننده مسیر فایل نام شرکت هاست. مطمئن شوید که این مسیر به درستی انتخاب شده باشد. این مسیر باید مسیری بر روی دستگاه server  باشد.

نرم افزارهای حسابگر و حقوق و دستمزد که پیاده سازی آن از سال ۱۳۷۰ آغاز شده است در محیط Dos بوده و با زبان توربو پاسکال نوشته شده است. بانک اطلاعاتی این نرم افزارها Btrieve است. این نرم افزارها می توانند از طریق ویندوز نیز اجرا شوند. از سال ۱۳۷۶ پیاده سازی نرم افزار حسابگر در محیط ویندوز و با نام سایبر اکانت آغاز شده و هم اکنون نیز این نرم افزار با امکانات جدید بروز رسانی می شود. همچنین از سال ۱۳۸۷ نرم افزار حقوق، پرسنلی و دستمزد در محیط ویندوز به نام Payroll پیاده سازی شده که این نرم افزار نیز بروزرسانی می گردد. نرم افزار های تحت ویندوز با زبان دلفی پیاده سازی شده و بانک اطلاعاتی آن SQL می باشد.

چنانچه کاربران در طول استفاده از برنامه، خواسته های جدیدی را مطرح نمایند و چنانچه پیشنهادات ارائه شده در محدوده نرم افزار مورد نظر باشد، در بخش مربوط به توسعه نرم افزار بررسی شده و در صورت امکان جهت اعمال در برنامه با کاربر مذاکره خواهد شد.

چنانچه کاربران در طول استفاده از برنامه بخواهند فایل های جدید برنامه موجود خود را دریافت نمایند می توانند با ثبت نام در سایت و یا مراجعه به نمایندگی ها و دفتر شرکت و با پرداخت هزینه اندک، فایل های جدید برنامه خود را دریافت نمایند.

همچنین امکان ارتقای نسخه های خریداری شده قبلی به نسخه های جدیدتر وجود دارد(Upgrade). جهت تهیه نسخه های بالاتر باید هزینه های مربوطه (پس از کسر وجوه قبلی) پرداخت شود و با استرداد نسخه قبلی، برنامه جدید تحویل می گردد. به طور مثال، امکان ارتقای نسخه قبلی تحت داس به نسخه های تحت ویندوز و یا ارتقای نسخه های قدیمی تحت ویندوز به نسخه های جدیدتر وجود دارد.

نرم افزارهای شایگان سیستم به گونه ای طراحی شده اند که به طور کامل پارامتریک بوده و با تنظیمات کاربران در صنف های مختلف قابل استفاده است. نام برخی از صنف ها که بیشترین استفاده را از نرم افزارهای این شرکت داشته اند بدین ترتیب است:

  • مراکز تولیدی و صنایع گوناگون
  • پیمانکاران
  • نقاط فروش پرکار و فروش گاه های بزرگ
  • مراکز صادرات و واردات
  • نمایندگی ها و شعبه های آنان
  • مونتاژ کاران و صنایع بسته بندی
  • نمایندگان فروش تولیدات داخلی و خارجی
  • شرکت های پخش عمده و مویرگی
  • شرکت های خدمات مالی و مدیریتی
  • تعاونی های مصرف و مسکن
  • خدمات ارزی
  • مراکز آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی
  • مراکز خدماتی و سرویس دهندگان مشتریان
  • مهندسی مشاور و سازه
  • عرضه کنندگان خدمات اینترنتی

محصولات ارائه شده شرکت شایگان سیستم به صورت بسته های نرم افزاری آماده (Application) بوده و شامل CD برنامه ، مطالب آموزشی و قفل سخت افزاری است که به هنگام ارائه همراه با برگه های فروش و تحویل به خریداران تقدیم می گردد.

شرکت شایگان سیستم در طول سالهایی که نرم افزارهای خود را ارائه نموده است همواره بر صحت منطق کار برنامه ها تضمین گذاشته و چنانچه هریک از مراحل مربوطه به logic برنامه دچار اشکال شده باشد خود را متعهد به رفع آن اشکال به صورت رایگان و ارائه برنامه جدید به کاربر می داند. چنانچه درخواست ها و یا پیشنهاداتی در جهت تکمیل برنامه از طرف کاربران مطرح شود در بخش مربوطه بررسی می گردد.

خریداران هنگام تهیه نرم افزار می توانند در شرکت شایگان سیستم از جلسه آموزشی رایگان بر خوردار شوند و پس از آموزش عمومی نرم افزار، امکان استفاده از ساعت خدمات مازاد پشتیبانی نیز وجود دارد که شامل هزینه خواهد بود. این نوع از خدمات پشتیبانی می تواند به صورت موردی و بر اساس جلسات مورد نیاز کاربران محاسبه گردد و یا بر اساس قرارداد پشتیبانی مدت دار که با شرکت شایگان سیستم و یا یکی از همکاران منعقد گردیده، محاسبه شود. شرکت شایگان سیستم به کاربران خود پیشنهاد می کند از همکاران بومی و مستقر در نواحی نزدیک به خود استفاده نمایند تا هزینه های مربوطه کاهش یابد.

چنانچه هر یک از اجزای بسته های نرم افزاری مفقود و یا تخریب شوند هزینه کامل آن به عهده خریداران است.

روش های پشتیبانی می تواند به صورت جلسات حضوری در شرکت و یا تلفن، فکس ارسال فایل ها یا e-mail باشد.

نرم افزارهای تحت ویندوز روی تمامی ویندوزهای ۷ ، ۸ ، ۸٫۱ ، ۱۰ ، XP ، Vista ، ۲۰۰۰ و کلیه ویندوزهای سرور کار می کند.

نرم افزار تحت Dos روی تمامی ویندوزها کار می کند به شرطی که کارت گرافیکی سیستم همراه با ویندوز نصب شده روی آن با محیط Dos و گرافیک های در محیط Dos مغایرت نداشته باشد.

تجهیزات و تکنولوژی های جدید جداگانه بررسی می شود.